Handelsbetingelser

Her finder du samlet alle salgs- og leveringsbetingelser for lagunecph.com.
Har du spørgsmål til os, så kontakt os via email: info@lagunecph.com eller telefon +45 3536 5360, man-fre: 9-15:00.

 

Lagune e-mærket certificering

lagunecph.com er godkendt af e-mærket. Når du handler hos os, har du derfor altid adgang til e-mærkets gratis sagsbehandling. e-mærket er et kvalitetsstempel, der viser forbrugeren, at en netbutik overholder alle lovgivningskrav samt en række krav om etisk adfærd på nettet.

Bestilling

Der kan kun foretages bestillinger gennem ordresystemet i webshoppen - der tages derfor ikke imod ordrer ved telefonisk henvendelse eller e-mail. Sproget er dansk, selvom nogle navne og produktoplysninger er på originalsproget, engelsk.

I shoppen findes et assorteret varesortiment, der løbende bliver opdateret, og visse varer kun vil være i shoppen for en kort periode. Systemet vil altid være opdateret, men under udsalget kan der forekomme udsolgte varer.

Bestillingsprocessen

  1. Efter at have fundet en vare, du ønsker at købe, vælger du størrelse og trykker på 'Tilføj til kurv' knappen. Du bliver nu sendt til Kurv. Denne tilgås desuden via link øverst til højre på siden.

  2. I kurven kan du vælge at gå videre og gennemføre købet eller vælge flere items via direkte links eller 'Fortsæt med at handle'.

  3. Når du har gennemset din kurv og eventuelt rettet indholdet til, fortsæt da med knappen 'Checkout'.

  4. Indtast dine oplysninger, vælg den ønskede leveringsform samt vælg betalingsmetode og udfyld oplysninger. Tryk derefter på knappen 'Gennemgå ordren' og tryk 'Gennemfør ordre' for at bekræfte købet.

  5. På siden 'Gennemgå og betal' vises ordredetaljerne. For hvert punkt: Konto, Send til, Leveringsmetode samt Betalingsmetode er der link tilbage til checkout, så oplysningerne kan ændres. Når alt er ok, tryk på knappen 'Betal nu'.

  6. Din ordre bekræftes og du sendes videre til din ordreside samtidigt med, at en ordrebekræftelse sendes til din indtastede e-mail.

Generelle oplysninger

Lagune Online Store
Operated by R&H A/S
Vermundsgade 40A, 4. sal
2100 København Ø
Etableret i 2005
CVR DK28679998
info@lagunecph.com +45 3536 5360

Betaling

Vi tilbyder betaling via Shopify Payments og MobilePay via Nets Easy.

Vi accepterer følgende betalingskort: VISA, Mastercard, AMEX, Maestro, UnionPay, Diners Club, Discover, JCB

Alle priser på hjemmesiden er inklusive 25% moms. Prisen på kassen er den endelige pris inklusive alle skatter og leveringsomkostninger.

Bemærk! Ved betaling med Mastercard, Visa (ikke Visa/Dankort) eller Visa Electron, går der som udgangspunkt op til en uge efter, vi har refunderet din ordre, før beløbet bliver frigivet til din konto fra Nets.

Bemærk! Ved betaling med Mastercard, Visa (ikke Visa/Dankort) eller Visa Electron, går der som udgangspunkt op til en uge efter, vi har refunderet din ordre, før beløbet bliver frigivet til din konto fra Nets.

Fragt

Vi leverer ordrer med Postnord eller GLS:
Postnord udleveringssted eller omdeling til privat
GLS PakkeShop eller omdeling til privat

Alle ordrer over DKK 500,- sendes fragtfrit i Danmark og leveres indenfor 1-4 hverdage.

Du kan i checkout vælge Afhent (eller Click & Collect), såfremt den eller de varer, du har i kurv er på lager i en af butikkerne. Denne leveringsform er gratis.
Afvent en mail med besked, når ordren er klar til afhentning og medbring din faktura eller ordrenummer samt personligt ID.

Fortrydelsesret

Du har 30 dages fuld returret, når du handler hos os
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Ved udsalg gælder de almindelige betingelser for bytte/retur ved online køb. For butikkernes bytteregler henvises hertil.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Ønsker du at returnere en vare, skal vi have den i hænde senest 30 dage efter, at du har modtaget den. Registrer din retur i returportalen, og få her dit returlabel eller en QR kode til benyttelse ved din returnering.

For ordrer købt på rhcph.dk anvend da det medsendte returlabel for gratis returfragt.

Det er også muligt at returnere varen i en af butikkerne i København. Her vil de efterfølgende tilbageføre beløbet til kontoen, som ordren er betalt fra.

Sørg for at pakke varen forsvarligt ved returnering, da det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten retur.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Cykler, stole, picnic sæt og lignende signifikant større varer. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 1000,-.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler (fx. æsken til sko eller læderbælter), kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. Mærker og/eller hangtags skal fortsat være fæstnet som originalt på varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 30 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Bemærk: Ved betaling med andre kort end Dankort som fx MasterCard, Visa Electron og lign., så tager det op til en uge før beløbet er tilbage på kontoen og visse tilfælde op til 30 dage. Vi refunderer beløbet hurtigst muligt, efter at vi har modtaget ordren retur, men beløbet kan være reserveret i din bank eller hos Nets i den mellemliggende tid.

Varen sendes til:

Lagune Online Store
Esromgade 15, opg. 1, 4. sal, rum 1401
2200 København N

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Lagune Online Store
Esromgade 15, opg. 1, 4. sal, rum 1401
2200 København N

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, telefonnummer og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
PostNord og GLS modtager ovenstående oplysninger for at kunne levere ordren til dig og give besked om evt. afhentning i pakkeboks.
Personoplysningerne registreres hos R&H A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder derudover med flere virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige for lagunecph.com er R&H A/S.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@lagunecph.com

Se mere info om Persondatapolitik.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på mail: info@lagunecph.com. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

naevneneshus.dk

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 06.11.2023